B & IT Altyapı İzleme ve Kontrolü

Atılım Üniversitesi Altyapı İzleme ve Kontrolü Süreç Yönetimi, Bilgi & İletişim Teknolojileri altyapısı üstünde bulunan ağ ve sistem servislerinin/uygulamalarının normal çalışma standartları dahilinde çalışıp çalışmadıklarını sürekli olarak gözlemek ve çalışması aksayan servislere/uygulamalara yönelik hızla düzeltici önlemler almak üzere, uluslararası ITIL© (Information Technology Infrastructure Library - Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi) prensiplerine göre, Atılım Üniversitesi Bilgi & İletişim Teknolojileri Müdürlüğü tarafından yerine getirilir.

 

Atılım Üniversitesi'nin yerel ve geniş ağ trafiği, IP güvenlik kameraları ağ altyapısı, gelen ve giden E-Posta trafiği (E-Posta mesaj içerikleri değil, mesaj yoğunluğu ve yükü), aşağıda listesi verilmiş olan kritik sistem servisleri/uygulamaları, uygun yazılım araçları kullanılarak, sürekli olarak gözlenir ve kontrol edilir;

 

  • E-Posta Sunucuları
  • Web Sunucuları
  • Veritabanı Sunucuları
  • DNS Sunucuları
  • Uygulama Sunucuları

 

Altyapı İzleme ve Kontrolü sırasında tespit edilen normal dışı durumlar, aksamalar, servis kesintileri veya performans düşüklüklerine karşı, Bilgi & İletişim Teknolojileri Müdürlüğü tarafından, aşağıdaki tedbirlerden bir veya birkaçı alınır;

 

  • BT Yardım Masası vakası oluşturma
  • Teknik Eskalasyon
  • Dış Kaynağa Eskalasyon
  • Yönetim Eskalasyonu
  • Log inceleme
  • Hata/Problem Raporu oluşturma