Bilgi Teknolojileri Yardım Masası Yönetimi

 

Atılım Üniversitesi Bilgi Teknolojileri (BT) Yardım Masası, 5 Temmuz 2012 tarihinden beri İdari/Akademik personelimize ve Öğrencilerimize hizmet vermektedir.

 

BT Yardım Masası, son-kullanıcıların BT vakalarını (hata veya talep) iletmek ve çözüme kavuşturmak için başvurdukları, merkezileştirilmiş tek bir temas noktasını esas alan bir teknoloji hizmeti verme metodolojisidir. Atılım Üniversitesi-Bilgi Teknolojileri Yardım Masası, uluslararası ITIL© (Information Technology Infrastructure Library - Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi) prensiplerine göre, Atılım Üniversitesi Bilgi & İletişim Teknolojileri Müdürlüğü BT Uzmanları tarafından tasarlanmış, yazılımları geliştirilmiş ve hizmete sunulmuştur; günlük operasyonu da yine Atılım Üniversitesi Bilgi & İletişim Teknolojileri Müdürlüğü BT Uzmanları tarafından yürütülmektedir.

 

BT Yardım Masası metodolojisinin kullanılmasının başlıca sebepleri şunlardır;

 

  • Son-kullanıcılar ile BT Uzmanları arasındaki günlük tüm iletişim trafiğinin merkezileştirilmiş, tek bir temas noktası üzerinden sağlanması ihtiyacı;
  • Son-kullanıcılar tarafından iletilen tüm servis vaka isteklerinin, görevli bir merkezi organ tarafından, kabul edilmesi, kaydedilmesi, önceliklendirilmesi ve işleme alınması ihtiyacı;
  • İşlem gören servis vakalarının, kalite yönetimi amacıyla izlenmesi ve raporlanması ihtiyacı;
  • Vakaların, eskalasyon hiyerarşisi vasıtasıyla optimum kaynaklar kullanılarak çözülmesi ihtiyacı (çok derin uzmanlık gerektirmeyen vakaların çözümü için uzmanların atanması kaynakların yanlış kullanılması anlamına gelir);
  • Son-kullanıcıların, vakaların çözümü süreci boyunca bilgilendirilmesi ihtiyacı.

 

BT Yardım Masası metodolojisinin kullanılmasın ile ulaşılması hedeflenen BT servis nitelikleri şunlardır;

 

  • Kullanıcı-odaklılık (teknoloji-odaklılık değil),
  • Tüm iş birimleri ile entegre ve kurumsal iş süreçlerine karşı duyarlılık (değişik iş yapış biçimlerine uyum ve esneklik),
  • Enformasyonu aktaran ve paylaşan organizasyon (şeffaf, bilgi veren ve hesap sorulabilen yapı),
  • Kalite seviyesi ölçülebilir ve hedefler doğrultusunda artırılabilir teknoloji hizmeti,
  • Ölçeklenebilir, artan öğrenci ve personel sayısı ile birlikte büyüyebilir artırılabilir teknoloji hizmeti.

 

Atılım Üniversitesi BT Yardım Masası'na aşağıdaki yöntemlerle ulaşarak hata veya talep bildirimlerini yapmak mümkündür;

 

  1. Web: http://BTYardimMasasi.atilim.edu.tr
  2. E-posta: BTYardimMasasi@atilim.edu.tr
  3. Telefon: Dahili 8484
  4. Şahsen başvuru: Atılım Üniversitesi Bilgi & İletişim Teknolojileri Müdürlüğü, Kütüphane Binası

 

Atılım Üniversitesi-Bilgi Teknolojileri Yardım Masası, Pazartesi'den Cuma'ya, haftanın beş günü, saat 09:00 - 18:00 arasında (öğle yemeği tatilinde ara vermeksizin) hizmet vermektedir.

 

 

 

Ersun Ersoy - Atılım Üniversitesi 2013